Używamy plików Cookies dla zapewnienia poprawnego działania strony. Zgodnie z prawem, musimy zapytać Cię o zgodę. Proszę, zaakceptuj pliki Cookies i pozwól tej stronie działać poprawnie.
Korzystając z naszej strony akceptujesz zasady Polityki Prywatności.

Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_top position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_bottom position below the menu.

Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_bottom position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_top position below the search.

Wyszukaj na naszej stronie

wtorek, 10 sierpień 2010 08:14

"Naszym klientem jest konstytucja"

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
O specyfice pracy w sektorze pozarządowym, interdyscyplinarności praw człowieka oraz roli jaką odgrywa w kształtowaniu prawników Helsińska Fundacja Praw Człowieka rozmawiamy z Panem Adamem Bodnarem, Szefem Działu Prawnego Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka. karieraprawnika.pl: Jest Pan szefem działu prawnego Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, to Pan koordynuje rekrutacje na praktyki, czy też do pracy w Państwa instytucji, proszę opisać naszym czytelnikom, czego, mogą się spodziewać studenci, absolwenci prawa, prawnicy aplikujący na praktyki lub do pracy w HFPC? Dział prawny Fundacji jest obecnie…
poniedziałek, 09 sierpień 2010 13:52

Kliniki prawa to prawdziwa kuźnia umiejętności prawniczych...

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Rozmowa z Filipem Czernickim – twórcą sieci klinik prawa, prezesem Fundacji Uniwersyteckich Poradni Prawnych. Karieraprawnika.pl: Jest Pan Prezesem Zarządu Fundacji Uniwersyteckich Poradni Prawnych, z Pańskiego punktu widzenia, czego mogą spodziewać się studenci prawa pragnący rozpocząć działalność w klinice prawa? Filip Czernicki: Kliniki prawa dają zupełnie wyjątkowe doświadczenie pracy z klientem, możliwość poznania prawa w praktyce, zdobycie umiejętności prawniczych, ale także możliwość bezpośredniej pracy z pracownikami naukowymi. K: Co zwykle najbardziej zaskakuje studentów podczas pracy w klinice? F. Cz.: Wydaje mi…
poniedziałek, 09 sierpień 2010 13:43

Adwokatem być !!! - wywiad z Marcinem Piechockim

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
karieraprawnika.pl: Jeden z trudniejszych egzaminów w karierze prawnika jest już za Panem. Jak się Pan czuje jako świeżo upieczony adwokat?  Marcin Piechocki: Bardzo się cieszę, że okres intensywnych przygotowań dobiegł już końca i będę mógł się obecnie skupić na bieżącej pracy zawodowej. Egzamin rzeczywiście należał do wymagających i zaliczyłbym go do jednego z najtrudniejszych jakie zdawałem. Warto przypomnieć, że samo złożenie egzaminu adwokackiego nie powoduje automatycznie uzyskanie tytułu adwokata i prawa do wykonywania tego zawodu. Osoba, która zdała egzamin jest…
poniedziałek, 09 sierpień 2010 13:25

Savoir vivre a nowinki techniczne, czyli…

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
…jak profesjonalnie wypaść na videokonferencji, telekonferencji, czy używając poczty elektronicznej.   W dzisiejszych czasach, komunikacja biznesowa została zrewolucjonizowana przez nowoczesne technologie, kontakt osobisty bardzo często zastępowany jest telefonicznym lub ogranicza się do wysłania e-maili, a tradycyjne spotkania zastępują videokonferencje. W związku z tym rodzi się pytanie, jak etykieta biznesowa odnosi się do stosowania nowinek technicznych? Poniżej znajdą Państwo wskazówki, praktyczne informacje nt. zasad korzystania z nowoczesnych technik komunikowania się.   POCZTA ELEKTRONICZNA Kontakt drogą e-mailową coraz częściej zastępuje osobiste spotkania. Mimo,…
poniedziałek, 09 sierpień 2010 13:15

Jak dobrze znasz zasady savoir vivre?

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Chcesz dowiedzieć się na jakie sytuacje możesz narazić się w kontaktach biznesowych? Stresujesz się, że nieodpowiednie zachowanie może zaprzepaścić ważną szansę zawodową? Poniżej znajdziesz informacje m.in. o tym kto i kiedy wyciąga rękę na powitanie, kto pozdrawia pierwszy, kiedy wręczać wizytówki. A może czujesz się pewnie w sytuacjach biznesowych – sprawdź z nami swoją wiedzę!  
poniedziałek, 09 sierpień 2010 13:05

Kultura organizacyjna (cz. 1)

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Czy warto zwracać uwagę na kulturę organizacyjną? Jaka jest jej rola? Jakie pełni funkcje? I jakie mamy typy kultur organizacyjnych? Każda kancelaria prawna jako organizacja posiada swoją własną kulturę, własny styl preferowanych zachowań pracowników wyrażany chociażby w komunikowaniu się. Może on być wynikiem przejęcia kultury właściwej dla organizacji amerykańskich, anglosaskich, francuskich a także wynikiem zbudowania specyficznej sieci zachowań, nawyków w organizacji. Generalnie kultura organizacyjna jest to ogólny wzór przekonań, oczekiwań i wartości, które wprawdzie nie musza być uświadomione, ale wpływają…
poniedziałek, 09 sierpień 2010 12:58

Kultura korporacyjna

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Kultura korporacyjna jest unikalna dla każdej organizacji, dlatego też trudno jest skonstruować jedną, uniwersalną jej definicję. Z pewnością może ona być źródłem sukcesów firmy, jeśli jest postrzegana, jako narzędzie wykorzystywane do zintegrowania pracowników, ułatwienia komunikacji oraz wzbudzania inicjatywy, albo czynnikiem blokującym zmiany, mogącym doprowadzić do kryzysu lub nawet upadku. Czym jest kultura korporacyjna? Najogólniej, kulturę korporacyjną możemy rozumieć, jako specyficzny sposób patrzenia pracowników na rzeczywistość, który wynika z podzielania tych samych przekonań, zasad i wartości, wykształcony i wyuczony w tracie…
poniedziałek, 09 sierpień 2010 12:55

PSL w kancelarii prawnej

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Ponieważ systemy tzw. Professional Support (systemy PS) w kancelariach prawnych stają się powoli kluczowym elementem w zarządzaniu firmami prawniczymi, poniżej przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące systemu PS. System PS działa przede wszystkim w oparciu o prawnika zatrudnionego w kancelarii na samodzielnym stanowisku tzw. Practice Support Lawyer (PSL). W skrócie, osoba taka odpowiada przed partnerami kancelarii lub przed kierownikami poszczególnych zespołów merytorycznych za: Przygotowanie i aktualizowanie „produktów” kancelarii” w oparciu o przygotowane do tego celu systemy informatyczne; pozycjonowanie na rynku prawników kancelarii…
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Międzynarodowe kancelarie prawnicze z anglosaskimi korzeniami już od połowy lat dziewięćdziesiątych promują wśród swoich zespołów prawniczych model „prawnika wspierającego” (tzw. practice lub professional support lawyer, w skrócie PSL). Rozwój profilu i zakresu działalności osoby zatrudnionej czy współpracującej z kancelariami jako PSL trwa nadal, wraz z wzrostem zapotrzebowania na usługi PSL i zwiększającymi się oczekiwaniami i żądaniami klientów firm prawniczych. Obecnie PSL przestają stanowić wyłącznie merytoryczne zaplecze kancelarii gromadzącei zarządzające know-how firmy, a takie były początki. Na chwilę obecną kancelarie wyszukują…
poniedziałek, 09 sierpień 2010 12:36

WYPALENIE ZAWODOWE - cichy niszczyciel pracowników

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Praca po godzinach. Wielomilionowe transakcje. Medialne procesy. Czy prawnik jest narażony na syndrom wypalenia zawodowego? Oczywiście! To tak samo człowiek, który w obliczu sytuacji stresujących , presji czasu oraz rywalizacji może nie dać sobie rady a co gorsze może brnąć w zaparte, aby wypaść jak najlepiej nie zdając sobie sprawy co na niego czyha… Praca w takich warunkach w dłuższym okresie może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych i emocjonalnych. Coraz częściej zaczęto dostrzegać, iż część osób ponosi zbyt duże koszty…